Veelgestelde vragen
Hieronder treft u een overzicht van veelgestelde vragen.
Voordat u gaat bestellen
Hoe bepaal ik mijn framemaat ?
Wij hebben bij elke fiets dat voor u reeds uitgerekend. Klikt u op het poppetje welke u kunt vinden bij de gekozen fiets. Klik hier om de maattabel te bekijken en te bepalen welke framemaat het beste bij u past.
Betalen
*Met welke betaalmethodes kan ik betalen?
U betaalt aan Fietsencompany via een beveiligde SSL-verbinding. Wij werken met de volgende betaalmogelijkheden; iDEAL, Mister cash, Bank transfer en Paypal.
Bezorgen
Bezorgen jullie alle fietsen en accessoires gratis ?
Wij hanteren bij elke aankoop bezorgkosten van € 6,95.
Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?
Fietsencompany levert uw fiets af in een grote doos waarop beschreven staat hoe u in een paar stappen het stuur recht zet en de trappers monteert. Heel simpel !!!
Hulp Nodig bij montage kinderfiets?
Klik op onze Handleiding hieronder!!
Bezorgen jullie ook in het buitenland?
Nee, vooralsnog niet.
Kan ik mijn bestellling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, bij het invullen van uw gegevens om de bestelling af te ronden vult u uw afleveradres in. De afleverlocatie van uw fiets of accessoire maakt niet uit. Woont u op één van de Waddeneilanden dan wordt er een extra toeslag berekend. Neemt u hiervoor contact met ons op via klantenservice of contact.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Standaard hanteren wij 3 tot 4 werkdagen voor alle fietsen en accessoires uit voorraad. Wij kunnen u echter nooit voor de volle 100% garanderen dat alle producten op voorraad staan en aan u kunnen uitleveren. Fietsencompany zal u wel zo snel mogelijk informeren als het product uitverkocht is.
Ruilen / retourneren / annuleren en wijzigen
Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
Als uw bestelling niet voldoet aan uw wensen dan heeft u uiteraard een bedenktijd van 14 kalenderdagen na aanschaf van uw product. Uiteraard wel in de originele en dichte verpakking. Neemt u alstublieft contact met ons op via klantenservice.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Jazeker. Neemt u zo snel mogelijk contact met ons op via de mail. Wij kunnen dan, indien de fiets nog niet onderweg is, de order kostenloos annuleren. Wanneer de fiets wel onderweg naar u is dan dient u de bestelling te weigeren aan de deur. De retourkosten komen geheel voor uw rekening en zullen in mindering worden gebracht op het reeds aan ons betaalde bedrag. Het resterende bedrag zal naar u worden overgemaakt.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
Ja, wij vragen u zo snel mogelijk per mail contact met ons op te nemen om uw bestelling nog te wijzigen. Het aanpassen van de bestelling kan alléén als uw bestelling nog niet verzonden is.
Service en garantie
Heb ik garantie op mijn fiets?
Uiteraard heeft u bij fietsencompany, net als bij uw lokale fietsenmaker, een uitgebreide fabrieksgarantie van 2 jaar. Deze garantie is pas van toepassing wanneer u uw fiets goed onderhouden heeft en minimaal 1 maal per jaar voorzien heeft van een onderhoudsbeurt. Net als uw auto of brommer heeft een fiets onderhoud nodig. De slijtage van de onderdelen als gevolg van het gebruik van uw fiets vallen bij fietsencompany niet onder de fabrieksgarantie. Voor onderhoudsbeurten adviseren wij uw lokale merkdealer. De onderhoudsbeurten en/of servicebeurten zijn voor uw eigen rekening.
Hoe werkt de fabrieksgarantie?
Deze garantie gaat in op het moment dat u de bestelling bij fietsencompany heeft afgerond. De bestelling is een feit. De ingangsdatum van de 1 jaar fabrieksgarantie staat op uw aankoopbewijs. Bewaart u alstublieft dit aankoopbewijs omdat wij het éénmalig op het moment van aanschaf van uw product naar u versturen per mail of per post. Dit aankoopbewijs heeft u nodig wanneer u aanspraak wilt maken van deze garantie.
Wilt u gebruik maken van uw garantie, neemt u dan alstublieft contact op met onze klantenservice.
Voorwaarden van de garantie
- Voorop stellen wij dat de alle onderstaande garantieperiodes ingaan op het moment van aankoop. De ingangsdatum van de garantie staat op uw aankoopbewijs.
- Fietsencompany volgt de gestelde voorwaarden en garantiebepalingen van de fabrikanten waar wij mee adverteren. Voor een gedetailleerd overzicht van de garantiebepalingen verwijzen wij u graag door naar de fabrikant van uw gekozen product.
- Frame en voorvork.
- Bij normaal gebruik, normale behandeling en normaal onderhoud wordt 5 jaar garantie hierop gegeven. Op een verende voorvork geldt 1 jaar garantie. Let op!! Slijtage valt buiten deze garantie.
- Onderdelen en accessoires
- Bij normaal gebruik, normale behandeling en normaal onderhoud wordt 1 jaar garantie hierop gegeven. Deze garantie is alléén van toepassing op materiaal-fabrieks en/of constructiefouten. Op onderdelen welke aan slijtage onderhevig zijn zoals, ketting, zadel, banden, freewheel, achtertandwielen, kabels, pedalen, remblokken wordt geen garantie gegeven tenzij er sprake is van materiaal-fabrieks en/of constructiefouten.
- Overige bepalingen
- Voorop stellen we dat de fabrieksgaranties alléén van toepassing is op de fiets van de eerste eigenaar. De fabrikant van uw aangeschafte product bij fietsencompany bepaalt uiteindelijk of de reparatie onder garantie door fietsencompany gedaan kan worden.
Voor de hand ligt het, als u een defect heeft aan uw fiets binnen de door ons gestelde garantietermijn, om naar uw dichtstbijzijnde fietsenmaker/dealer te gaan. De gemaakte kosten door reparatie door derden vergoeden wij niet omdat deze kosten door een merkdealer direct “onder garantie” door de fabrikant van de fiets kan laten vergoeden. Wij vragen u ten alle tijden contact met ons op te nemen alvorens u naar een locale merkdealer/ fietsenmaker stapt.
Service en onderhoud
Wij adviseren u om na 3 maanden of na de eerste 500 kilometer een eerste servicebeurt te laten doen. Hiervoor kunt u terecht bij uw, bij voorkeur, locale merkdealer. De kosten zijn voor uw eigen rekening. Het laten uitvoeren van onderhoudsbeurten is één van de voorwaarden voor het behoud van uw garantie welke op uw fiets van toepassing is.
Een fiets heeft onderhoud nodig en dus ook uw fiets welke u bij ons heeft aangeschaft. Een mankement hoeft niet altijd onder de garantie te vallen. Wij adviseren u altijd even contact met ons op te nemen via contact of klantenservice.
Voor service en onderhoud adviseren wij uw merkdealer.
Overige vragen
Hebben jullie ook winkels waar ik direct een fiets kan kopen?
Nee, om de kosten laag te houden en u de beste prijzen te kunnen bieden hebben wij geen fysieke winkels.
Hoe kan ik mijn nieuwe fiets verzekeren?
In 2015 verwachten wij u ook fietsverzekeringen aan te kunnen bieden. Tot dat moment adviseren wij u contact op te nemen met uw eigen verzekeringsadviseur.
Ik wil graag persoonlijk advies voordat ik een fiets aanschaf, kan dit?
Uiteraard, neemt u contact met ons op via klantenservice of contact. Wij helpen u graag.
Waar kan ik terecht met een technische vraag?
Neemt u alstublieft contact met ons op via klantcontact of contact.
Waarom zit er korting op jullie fietsen?
Alle kortingen worden vermeld in onze webwinkel.
Kunnen wij fietsen afhalen?
Nee, dat is nog niet mogelijk.